چگونه از عوارض جانبی تزریق بوتاکس جلوگیری کنیم؟
نوشته شده توسط : سارا

عوارض جانبی بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس شامل درد در محل تزریق، عفونت، قرمزی، التهاب، تورم و کبودی است. برخی از این علائم ممکن است به دلیل واکنش آلرژیک باشد. از دیگر علائم آلرژی می‌توان به خارش، آسم، جوش، سرگیجه، خس خس سینه، و ضعف اشاره کرد. در صورت بروز هرگونه مشکل در تنفس یا احساس ضعف یا گیجی سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین در موارذی خشکی دهان، خستگی، سردرد و گردن درد نیز گزارش شده است. ممکن است در مورد سایر عوارض جانبی مانند بی حسی، افتادگی پلک و اسپاسم عضله نیز شنیده باشید.

عوارض جانبی بوتاکس

همچنین ممکن است که بوتاکس کمی فراتر از محل تزریق مورد نظر نیز نفوذ کند و بافت های اطراف را تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال اگر در پیشانی و نزدیک به ابرو یا پلک های بالایی خود بوتاکس تزریق کنید، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند و به طور موقت دچار افتادگی شوند. پزشکان معمولا راه های مناسب برای جلوگیری از عوارض جانبی بوتاکس مانند افتادگی پلک و مکان های تزریق صحیح را می دانند. عموما دوز کم و بسیار غلیظ بوتاکس نسبت به یک دوز زیاد و رقیق شده کارایی بهتری دارد و کمتر از محل تزریق به دیگر نقاط گسترش می یابد. این موضوع درواقع به اهمیت یافتن پزشکی که سابقه طولانی در تزریق بوتاکس داشته باشد، تأکید می کند. همچنین، اگر در مورد روش های درمانی بوتاکس سوالی دارید ، پزشک شما بهترین کسی است که از مشخصات رژیم شما آگاهی دارد تا واکنش ها یا نگرانی های شما را به بهترین وجه ارزیابی کند.

چگونه از عوارض جانبی بوتاکس جلوگیری کنیم؟

مواردی که به عنوان عوارض جانبی بوتاکس در این ذکر شد تقریبا زیاد بود و معمولا بسیار کم پیش می‌آید که شخصی همه آنها را تجربه کند.  پیروی از پنج نکته‌ای که در زیر آورده شده،  عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل می رساند یا از آن جلوگیری می کند:

۱. اطمینان حاصل کنید که پزشک شما در تزریق بوتاکس بسیار باتجربه است. به عنوان مثال یک آرایشگر، فرد مناسبی برای تزریق بوتاکس نیست، زیرا اگر اشتباهی رخ دهد، او تجهیزات اضطراری یا دانش پزشکی کافی ندارد.

۲. قبل از تزریق بوتاکس، هرگونه مشكلی در سلامتی خود را به پزشك خود گزارش کنید.

۳. در مورد داروها، ویتامین ها، داروهای گیاهی یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید. زیرا برخی ترکیبات این مکمل ها با بوتاکس می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند. ذکر مصرف آنتی بیوتیک های تزریقی، داروهای شل کننده عضلات ، داروهای آلرژی یا سرماخوردگی و داروهای خواب بسیار مهم است.

۴. دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق پزشک خود را بسیار دقیق دنبال کنید.

۵. همه عوارض جانبی بوتاکس را گزارش کنید به خصوص مواردی که شما را آزار می دهند یا از بین نمی روند.

 





:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , بوتاکس , چین و چروک , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: